سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گران ترین خانه های دنیا را بشناسیم (بخش اول)

شنیدن اسم «خانه» احساس آسایش و راحتی را در ذهن افراد تداعی می‌کند. برای اکثر ما متراژ خانه به اندازه احساس آرامش و امنیتی که در مکانی به نام خانه احساس می‌کنیم اهمیت ندارد. اما برای ثروتمندان دنیا، خانه بیش از مکانی برای آرامش معنا دارد. خانه برای صاحبان گران ترین خانه های دنیا جایی است که می‌توانند بخش بزرگی از ثروت خود را در آن خرج کنند، از تجملات غیرقابل تصوری برخوردار شوند و ثروت خود را با آن به رخ دیگران بکشند. برای مثال اگر به خانه دونالد ترامپ سری بزنید همه چیز را از جنس طلا پیدا خواهید کرد یا در خانه بیل گیتس (لینک به مقاله نگاهی به خانه مجلل بیل گیتس) صفحه‌نمایش‌هایی به عنوان تابلو به ارزش 150 هزار دلار وجود دارد که آثار هنری دلخواه را برای حاضران نمایش می‌دهد.  

خانه‌های میلیاردرهای جهان تجلی باشکوه معماری هستند که به دلیل غرور و زیاده‌خواهی افراد ثروتمند به وجود آمده‌اند. در این مقاله وب‌سایت اجاره آپارتمان مبله در تهران، با گران ترین و بهترین خانه های دنیا آشنا خواهیم شد.

1: آنتیلیا، بمبئی، هندوستان متعلق به موکش امبانی

خانواده امبانی مانند بسیاری از خانواده‌های ثروتمند در جهان، یک اقامتگاه بی‌نظیر و سفارشی‌ساز می‌خواست. ساخت آنتیلیا که با افتخار در شهر بمبئی خودنمایی می‌کند، چهار سال زمان برد و بیش از یک میلیارد دلار هزینه در برداشت. مساحت این کاخ سر به فلک کشیده با 27 طبقه از کاخ ورسای فرانسه پیشی گرفته است. این خانه دارای شش طبقه پارکینگ زیرزمینی، سالن اجتماعات، سالن سینما، چند استخر، سالن رقص و یوگا، آبگرم‌درمانی، سه هلی‌کوپتر و… است و 600 نفر کارهای خدماتی آن را انجام می‌دهند.

2: کاخ‌ویلای لئوپولدا، فرانسه، متعلق به لیلی صفرا

در معرفی گران ترین خانه های دنیا نمی‌توان کاخ ویلای لئوپولدا  را نادیده گرفت. لئوپولدا در مساحتی حدود 20 هکتار و در املاکی که قبلا متعلق به شاه لئوپولد دوم بلژیک بوده، ساخته شده است. این بنا در ریویرای فرانسه واقع شده است. لئوپولدا از سال 1987 متعلق به ادموند صفرا بانکدار سوئیسی بود که بعدها مالکیت آن را به معشوقه خود لیلی صفرا منتقل کرد. ویژگی‌های معماری این کاخ‌ویلا متعلق به سبک تاریخی موسوم به «عصر زیبا» است و طراح آن یک معمار آمریکایی است.

3: فیر فیلد (Fair Field)، ساگاپوناک (Sagaponack)، نیویورک متعلق به ایرا رنرت

عمارت عظیم فیر فیلد به مساحت 5980 مترمربع در روستای ساگاپوناک شهر ساوت‌همپتون ایالت نیویورک قرار دارد. این بنا که متعلق به ایرا رنرت تاجر آمریکایی است دارای 29 اتاق خواب، 39 حمام، 3 سالن غذاخوری، سالن سینما، 3 استخر، سالن بدنسازی، سالن بولینگ، زمین تنیس، زمین اسکواش، زمین بسکتبال و… است. برق این عمارت توسط یک نیروگاه اختصاصی تامین می‌شود.

4: باغ کاخ کنزینگتون، لندن متعلق به لاکشمی میتال

گران ترین خانه های دنیا 1

لاکشمی میتال رئیس بزرگ‌ترین شرکت فولاد جهان و ششمین فرد ثروتمند دنیا صاحب این عمارت است. او این بنا را که در زمان خود گران‌ترین خانه جهان به شمار می‌آمد، در سال 2004 به مبلغ 128 میلیون دلار خریداری کرده است. بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر میانگین قیمت هر متر مربع ملک در خیابان باغ کاخ کنزینگتون، دومین خیابان گران‌قیمت در جهان 107 هزار دلار است.

این خانه دارای 12 اتاق خواب، حمام، استخر سرپوشیده و پارکینگی با گنجایش 20 خودرو است. لاکشمی میلیون‌ها دلار برای نوسازی این عمارت که ادای احترام به ملیت هندی اوست، هزینه کرده است.

5: دو آپارتمان در One Hyde Park لندن متعلق به رینات آخمتوف

رینات آخمتوف ثروتمندترین مرد اوکراینی با خرید دو آپارتمان از گران‌ترین آپارتمان‌های دنیا در نایتزبریج لندن به قیمت 136.4 میلیون پوند رکورد زد. هر یک از این آپارتمان‌ها با استفاده از نمای شیشه ضدگلوله دید 360 درجه‌ای را پوشش می‌دهند که به تدریج از غروب آفتاب به طلوع دل‌انگیز آن تغییر پیدا می‌کند.

6: Blossom Estate در شهر پالم بیچ ایالت فلوریدا متعلق به کنت گریفین

کنت گریفین ثروتمند و نیکوکار آمریکایی، بنیانگذار و مدیر ارشد شرکت Citadel یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری آلترناتیو در جهان است. او مالک این چهار ملک مجاور هم است که دارای شش آشپزخانه، یک کتابخانه عظیم و مهمان‌خانه‌ای تمام‌عیار است. 

این مقاله ادامه دارد.