سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با شهرهای های رنگارنگ جهان

تصور کنید زندگی در شهری که همه خانه‌ها و بناهایش به رنگ خاکستری باشد چقدر ملال‌انگیز خواهد بود. رنگ‌ها به فضا شادابی و پویایی می‌بخشند. در سراسر دنیا شهرهایی وجود دارند که بیش از معمول از رنگ‌های شاد و متنوع در معماری و ساخت خانه‌ها و بناها استفاده کرده‌اند. با دیدن عکس این شهرها در فضای وب به سفر و دیدن این شهرهای رنگارنگ از نزدیک ترغیب می‌شویم. در ادامه این مقاله وب‌سایت اجاره آپارتمان مبله در تهران، با شش شهر از شهرهای های رنگارنگ جهان آشنا می‌شویم.

1. بوکاپ (Bo-Kaap)، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

بوکاپ محله‌ای زیبا و رنگارنگ در شهر کیپ تاون است که خانه‌های آن با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی شده است. قدمت این منطقه به قرن شانزدهم میلادی و تسلط کشور هلند بر آفریقای جنوبی بازمی‌گردد. تا سال 1834 که برده‌داری بر این منطقه حاکم بود همه خانه‌ها به رنگ سفید بودند اما پس از اتمام دوران برده‌داری بردگان بوکاپ توانستند برای خود خانه بخرند و آنها را با رنگ‌های مختلف و شاد رنگ‌آمیزی کنند.

خانه‌های محله بوکاپ بسیار به هم نزدیک هستند و این طور به نظر می‌رسد رنگ‌های سبز، آبی، زرد، صورتی، نارنجی و… آنها طیفی را به وجود آورده‌اند. این منطقه منحصربه‌فرد و جالب آفریقای جنوبی مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. هدف بسیاری از گردشگرانی که از سراسر جهان به این محله می‌آیند، عکاسی از خانه‌های زیبا و رنگارنگ بوکاپ است. 

2. گواناخواتو، مکزیک

گواناخواتو پرجنب‌وجوش‌ترین شهر مکزیک است که به دلیل وجود خانه‌های رنگی گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. بسیاری از ساختمان‌ها در این شهر که به «شهر رنگ‌ها» مشهور است، به سبک باروک و نئوکلاسیک و در طیف رنگی سبز، زرد، نارنجی و قرمز ساخته شده‌اند. جاذبه اصلی این شهر کلیسای جامع است که کاملا به رنگ زرد رنگ‌آمیزی شده و سقف آن قرمز روشن است.

3. جوداپور، هندوستان

شهر تاریخی جوداپور در ایالت راجستان هندوستان واقع شده است. خانه‌های این شهر که به «شهر آبی» شهرت یافته است، از دیرباز و طبق یک سنت قدیمی به رنگ آبی رنگ‌آمیزی شده‌اند. سنگ آهک از عمده‌ترین مصالح ساختمانی است که در ساخت منازل جوداپور به کار رفته است. از آنجا که ترکیب آهک و سولفات مس رنگ آبی را ایجاد می‌کنند، با این ترکیب خانه‌ها را به رنگ آبی درمی‌آورند. ساکنان محلی عقیده دارند رنگ آبی در این شهر به دفع پشه‌ها و گرمای هوا کمک کرده است.

در کنار رنگ آبی شهر، مردم آن نیز لباس‌های سنتی رنگارنگی بر تن می‌کنند که مناظری چشم‌نواز برای گردشگران پدید می‌آورد.

4. هاوانا، کوبا

در معرفی شهرهای های رنگارنگ جهان نمی‌توان هاوانا را نادیده گرفت. شهر هاوانا پایتخت کوبا متشکل از شهر قدیمی هاوانا، منطقه ودادو و مناطق حومه جدید پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. بناها و ساختمان‌های رنگی، بخشی از هویت و جذابیت شهر هاوانا هستند. هنگامی که در خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید نمونه‌های زیبای زیادی برای کنجکاوی به چشمتان می‌خورد. ساختمان‌هایی که با سبک معماری کلاسیک قرن‌های پیش ساخته‌ شده‌اند در زندگی مدرن شهر هاوانا توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. موسیقی جاز و خودروهای قدیمی در خیابان‌های این شهر نمادهایی قدرتمند برای تمایز هاوانا محسوب می‌شوند.

5. لانگیربین، نروژ

این شهر رنگارنگ به نام John Munro Longyear آمریکایی نام‌گذاری شده است که در سال 1906 شرکت زغال‌سنگ قطب شمال را در منطقه افتتاح کرد. لانگیربین در مجمع‌الجزایر سوالبارد قرار دارد که شمالی‌ترین شهر در کل جهان به شمار می‌آید. خانه‌های چوبی رنگی این شهر برای مقابله با سرما و یخبندان روی ستون‌هایی ساخته شده است. دلیل رنگارنگ بودن این خانه‌ها همچنان یک راز است اما ساکنان محلی می‌گویند رنگی بودن خانه‌های این شهر راهی برای گسترش شادی در شهری است که سابقه فعالیت صنعتی دارد.  

6. بورانو، ایتالیا

جزیره بورانو در ایتالیا و نزدیک ونیز واقع شده است و به دلیل رنگارنگ بودن گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. ماهیگیری شغل عمده مردم این شهر است و قایق‌های رنگی ماهیگیران جلوه متفاوت و جذابی به شهر بخشیده است. رنگ‌بندی خانه‌ها در این شهر بسیار دقیق است و رنگ‌آمیزی خانه‌ها با هماهنگی و تایید افراد محلی انجام می‌شود.